EMPRESES MALALTES VERSUS EMPRESES SANES I SALUDABLES


CRISTINA MARTINEZ FAFIÁN, Directora de Producte en ASSOPER

Com la formació emocional dels equips de treball, ajuda a disminuir l’absentisme i augmentar l’energia.

Disminuir el desgast físic i psíquic a l’empresa i reduir la complexitat de les relacions que s’hi donen, són dos objectius específics del programa PRAL©: Programa de represa d’actituds laborals, que ASSOPER porta treballant des de 2007 a les pimes catalanes. L’objectiu general d’aquest programa és potenciar empreses sanes i saludables, a través de cursos de formació emocional pels seus integrants.

Per què formació emocional en el món laboral? La gent que treballa a les nostres empreses canvia amb el pas del temps; és un procés natural: el desgast de l’equip, la rutina, els conflictes a la feina que s’enquisten, l’acomodament, i també, els canvis familiars, fer-se gran, un nou fill, una malaltia, una pèrdua... Moltes vegades, les competències encara hi són, però a vegades es deterioren i ja no “brillen”. Així doncs, la majoria d’aquests processos provoquen un “relaxament” d’actituds a la nostra feina, responsables de bona part de l’absentisme laboral i del baix rendiment. Sobretot en els temps que corren en que culpem a la crisi dels mals resultats...excuses!

Com i què s’aconsegueix? Els experts que s’encarreguen del programa PRAL© utilitzen una metodologia activa, basada en l’aprenentatge interpersonal. La reflexió i discussió de casos i la vivència de situacions simulades, ens porta a construir un pla d’acció personalitzat, a través del qual s’aconsegueixen resultats com: canvis proactius en les actituds, millora de la salut de l’empresa, entorn de motivació, responsabilitat i iniciativa, recuperació de l’energia, el ritme laboral i les actituds inicials, disminució de l’absentisme i les baixes laborals, increment del rendiment i l’eficiència i augment de la qualitat de vida dels treballadors. A través d’una detecció de necessitats gratuïta, es treballa un programa PRAL© de cursos a mida per cada empresa i cada col·lectiu.

Un exemple? Davant un col·lectiu format per personal encarregat o responsable, que té molta pressió en el seu lloc de feina i que ha derivat en un increment de la taxa d’absentisme o baixes laborals. Podem treballar 3 mòduls formatius:

MÒDUL 1: Aprendre a prendre distància, 3h. Reflexió sobre la importància de posar distància emocional a la feina, sense “robotitzar-nos” i com afrontar els símptomes que se’n deriven.
MÒDUL 2: Pensament positiu i crisis, 10h. Reformulació del diàleg amb un mateix, reconeixement de les etapes personals i retrobament d’objectius
MÒDUL 3: Canalització emocional i relaxació, 15h. Reflexionar sobre els efectes fisiològics que es deriven del diàleg intern i com gestionar les pròpies emocions.



CRISTINA MARTINEZ FAFIÁN, Directora de Producte en ASSOPER. Si us plau respecteu l'autoria.

Comentaris