15 DRETS DE COMUNICACIÓ HUMANA SALUDABLE


Tothom més qui menys coneix els drets humans... però i els Drets de la Comunicació humana?
Aquí us en deixo un recull de 15 Drets per disfrutar d'una comunicació saludable entre les persones, recordant-vos que cap dret ha d'entrar en conflicte amb un altre dret: 

1. Tinc dret a les meves necessitats i que siguin tan importants com les dels altres.
2. Tinc dret a demanar als altres que responguin a les meves necessitats i decidir si responc o no a les seves, sabent que l'altre també té aquest dret.
3. Tinc dret a experimentar i expressar els meus sentiments.
4. Tinc dret a dir "No", o “Ara no” sense sentir-me culpable o egoïsta.
5. Tinc dret a demanar el que vull, mentre tingui present que l'altre té dret a negar-se.
6. Tinc dret a no donar raons o excuses per justificar el meu comportament davant els altres. Tenint en compte que els altres també tenen aquest dret.
7. Tinc dret a cometre errors i a ser responsable d'ells.
8. Tinc dret a decidir què explico i què no.
9. Tinc dret a prendre decisions alienes a la lògica.
10. Tinc dret a demanar informació sobre allò que em concern.
11. Tinc dret a dir: "No ho entenc" o “No ho sé”, sense sentir-me inferior.
12. Tinc dret a tenir opinions, expressar-les i canviar-les si així ho decideixo.
13. Tinc dret a fer qualsevol cosa, mentre això no suposi un dany per a algú altre.
14.Tinc dret a jutjar el meu propi comportament, pensament i emocions, i a prendre la responsabilitat de les seves conseqüències. Es tracta de la meva vida.
15. Tinc dret a fer menys del que humanament soc capaç de fer.

Com va dir Aristòtil: "La nostra felicitat depen de nosaltres mateixos".

Comentaris