3 CLAUS PER CANVIAR LA MEVA VIDA


Si et trobes dient-te: no m'agrada la meva feina, no m'agrada la meva parella, no m'agrado jo, etc, segur que t'has fet aquesta pregunta: com canvio la meva vida?
Doncs bé, hi ha tres claus sobre això, en la terapia TREC que ens donen alguna pista important:

CLAU 1: 
Nosaltres mateixos som els principals responsables de la nostra perturbació emocional i som també els agents del canvi.
CLAU 2: 
No són les experiències del passat les que determinen la nostra perturbació emocional present, sino allò que ens diem en l'aquí i ara respecte al passat.
CLAU 3: 
El canvi no és fàcil ni màgic, sino que es necessita una bona dosi d'esforç i treball personal.

(extretes del llibre: Una nueva guía para manejar sus emociones; F.Sorribes i L.Lega, 2013. Tinc la sort de tenir-lo a les meves mans abans de publicar-se)

L'important per tot canvi sempre és primer adonar-se del que ens diem, cada vegada que pensem en la nostra situació. Això provoca que ens sentim d'una determinada manera i que actuem en conseqüència, molts cops allunyant-nos dels nostres objectius.

Com va dir Epícteto, esclau del S.I d.C:
No són les coses les que ens perturben, sino la visió que tenim d'elles.

Ànims, avui és un bon dia per canviar.


Comentaris