5 PUNTS PER COMUNICAR-SE A INTERNET SENSE MALENTESOS


Esteu segurs que el missatge li arriba a l'altre exactament com el voleu comunicar?
La majoria de missatges escrits que enviem no es llegeixen en el to que han estat escrits i donen lloc a malentesos  Quan escrivim un email, tweet, comentari al facebook, sms, wasap..., no us passa que us falta alguna cosa? Efectivament: no veiem a l'altre, per tant perdem molta informació sobre la intencionalitat, to i càrrega emocional del missatge.

Exemples a la feina:
-Laura, ha trucat en Martí enfurismat perquè fa 3 setmanes que espera la comanda!
-Uf! et vaig fer un email la setmana passada quan et vaig passar l'informe mensual...
-Com? ni em vaig fixar! Perquè no em vas trucar per avisar-me?!

5 PUNTS PER COMUNICAR-SE A INTERNET SENSE MALENTESOS:
  1. OJO! quan escrius en majúscules hi dones una gran importància, sembla que cridis! Fes-ne l'ús adient.
  2. Els missatges importants i urgents, s'han d'acompanyar d'una trucada curta.
  3. Escull paraules que parlin d'estats d'ànim per afavorir la dimensió relacional de la comunicació, exemples: estic molt content del teu email, entenc la teva preocupació, tens el meu suport en aquest tema, comparteixo la teva urgència, encantada de poder-lo ajudar... totes aquestes expressions fan referència a l'estat d'ànim, ajuden a construir la dimensió relacional de la comunicació i ajuden a que el nostre interlocutor desenvolupi empatia amb nosaltres.
  4. Els signes de puntuació són els nostres amics! No te'ls deixis, si us plau, ajuden a llegir el missatge amb les pauses i l'èmfasi on toca.
  5. Si cal, afegeix una imatge o icona que representi l'estat que vols expressar.
Autor: Cris Martínez Fafián; 2013.


Comentaris